بلاگ

خرید لوله پلی پروپیلن

خرید لوله پلی پروپیلن

خرید لوله پلی پروپیلن برای مصارف مختلف صورت می گیرد که با توجه به انواع آن و سایزهای متفاوت کاربردهای مختلفی دارند. در نتیجه برای خرید لوله پلی پروپیلن باید نوع مورد نظر و جایگاه استفاده از آن را در نظر گرفت. اگر میخواهید در مورد پلی پروپیلن، انواع آن و کاربردهای این ماده بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

 

لوله پلی پروپیلن و مزایای استفاده از آن

 

خرید لوله پلی پروپیلن برای مصارف مختلف صورت می گیرد که با توجه به انواع آن و سایزهای متفاوت کاربردهای مختلفی دارند. در نتیجه برای خرید لوله پلی پروپیلن باید نوع مورد نظر و جایگاه استفاده از آن را در نظر گرفت. پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین و اساسی ترین پلیمرهای مورد استفاده در دنیا و بزرگ ترین مصرف کننده پروپیلن می‌باشد. نام این محصول پلی پروپیلن (PP)  و فرمول شیمیایی آن –CH2-CH(CH3)n–  می‌باشد. در واقع پلی پروپیلن از پلیمریزاسیون مونومر پروپیلن در شرایط دما و فشار نسبتا ملایم ودر حضور کاتالیست معروف زیگلر – ناتا انجام می‌شود . وجود این کاتالیست ، پلیمری به صورت ایزوتاکتیک را تشکیل می‌دهد که قادر به متبلور شدن تا حدود ۹۰ درصد می‌باشد.

 

 

خرید لوله پلی پروپیلن

 

در هنگام خرید لوله پلی پروپیلن باید توجه کنید که این لوله با لوله پی وی سی PVC اشتباه گرفته نشود. تصور برخی از افراد این است که این دو لوله یکی است. اما لوله پلیکا و لوله پلی پروپیلن تفاوت های قابل توجهی با هم دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

تفاوت لوله پلی پروپیلن و لوله های پی وی سی:

 

پلی وینیل کلرید یا pvc یک ماده بسیار متنوع است و به دلیل تولید ارزان و مقاومت مکانیکی بالا یکی از پرکاربردترین ماده برای ساخت لوله های پلاستیکی است. لوله PVC نسبت به اکثر سایر ترموپلاستیک ها سفت تر و قوی تر است. pvc را می توان در برنامه های مختلف از جمله زهکشی ، آبرسانی و مجرای برقی پیاده سازی کرد. در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. قادر به مقاومت در برابر اسیدها ، نمکها ، پایه ها ، چربی ها و الکل ها است.به همین دلیل ، اغلب در لوله کشی فاضلاب استفاده می شود.

اما لوله PVC تحمل درجه حرارت های بالا را ندارد ، در دمای بیش از ۱۴۰ درجه فارنهایت شکسته می شود و در دمای بیش از ۱۶۰ درجه ذوب می شود. بنابراین در دماهای بالا می توان از پلی پروپیلن (PP) استفاده کرد.

PP همچنین مقاومت در برابر سایش خوبی دارد و عایق حرارتی و الکتریکی خوبی است. پلی پروپیلن در برابر محلول های آبی، اسیدها ، قلیاها و نمک ها و تعداد زیادی حلال آلی مقاوم است. پلی پروپیلن از کلیه پلاستیک ها سبک تر است ، بنابراین لوله های ساخته شده از pp نیز وزن سبکی دارند و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

در زیر تفاوت های این دو لوله را بررسی کردیم تا برای خرید لوله پلی پروپیلن اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت و گرفتن مشاوره در مورد انواع لوله های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، کاروگیت و … میتوانید با ما تماس بگیرید. مشاوران کیان اتصال پاسخگوی نیاز شما هستند.

 

 

خرید لوله پلی پروپیلن

 

مقایسه لوله و اتصالات PP با  PVC

 

 

  • وزن مخصوص اتصالات و لوله PP سبکتر از لوله UPVC می باشد.
  • وجود ترکیبات پایدار کننده از جنس سرب و قلع در لوله و اتصالات UPVC که برای محیط زیست مضر است، در لوله و اتصالات  PP وجود ندارد.
  • برخلاف لوله و اتصالات UPVC، لوله و اتصالات پلی پروپیلن PP فاقد تردی و شکنندگی می باشند.
  • لوله و اتصالات  pp در مقابل اکثر اسیدها و بازهای معدنی حتی در غلظت های بالا تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد مقاوم می باشند.
  • لوله و اتصالات  pp نسبت به لوله و اتصالات UPVC در برابر فاضلاب های شهری مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند.
  • لوله و اتصالات  pp قابلیت تعویض یا تغییر مسیر (چرخش) بدون هرگونه آسیبی به لوله، اتصالات و اورینگ را دارند.
  • لوله و اتصالات pp در مقابل تنش های دراز مدت مقاومت بالایی دارند، درحالیکه این موضوع در سایر لوله و اتصالات کمتر است.
  • لوله ها و اتصالات pp  از مقاومت حلقه ای بالایی نسبت به لوله ها پلی اتیلن و لوله پی وی سی برخوردار می باشند.
  • لوله ها و اتصالات pp در برابر فشارهای سطحی از تحمل بیشتری نسبت به لوله های پلی اتیلن و پی وی سی برخوردارند.

 

کیان اتصال به عنوان نمایندگی گسترش پلاستیک با تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، لوله و اتصالات کاروگیت و ارائه خدمت در این حوزه می تواند شما را در داشتن خریدی مطمئن یاری نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.